Jo Kontan

Friday, December 22, 2006

Maneater Part 1

Mengapa hati ku berdebar ?

Mana taknya. Last time, aku ingat meeting macam nii mudah. Ok ajer. Aku buat hero, pergi sorang2. There were 12 of them. Including 2 motormouth Lawyers. Dititiknya aku idop2. Macam Serai Wangi nak di-menyemerbakkan.

Aku ajak UG kali nii, dia sebok nak ker American Embassy nak buat visa. Benny, lupakan ajerla. Member Viking nii dah nak balik kampung bekuu, Christmas nii. Mood pun macam cranberry sauce. Muka pun, aku tengokkan macam ovenbaked Turkey with Bread /Apple stuffing. Stuffed and Bonyo.

KY asyik busy ngan Vietnam CharDung Huat project..

Oleh kerana itu, Maka, pergila aku sensorang..(I got paid to this maaa..).


Sampai ajer dalam board Room, there were 10 of them. Owh, I saw so many familiar faces there. Alaa, those buggers yang titik aku hari tu laa. Madam Zack nampak tenang jar. Her body and soul already being teleported to Tanah Suci. Alhamdulillaah. Semoga Dapat Haji Mabrur..Kalau boleh Madam Zack nak settlekan kesemua outstanding dengan aku sebelum berangkat. Great !

LVP pun ceria... Great start.


Tapikan, semua tuu tak penting. Yang pentingnya aku came out in One piece, with all the necessary parts still attached. Or can be sewn back later. Dan, yang lebih penting lagi, I brought back one piece of very Important Paper.

I got the big fat VO !!. Yeehaa.UG sure happy. Walaupun (aku tau dah) buat muka seposen ajer.. Mebbe he can spare me more on the 5% uberall increment for the Division he's getting annually. Semalam pun Daryl Hall came to my cubicle and gave me a huuge pat on the back.
"I dunno how you do it, but you did it Jo.." Chewah. Bila time macam nii, baru rasa berbaloi betol kelija kat sini..

Gonna treasure and perap this 'til this Friday, so I would have a fantastic and cheery weekend..



Have a nice weekend folks, wherever you are...

8 Comments:

  • Jo,

    U da MANNNN!!!

    I dun know how u do it.As u know,I lost my RM1.3 million contract due to things beyond my control but if u were in my shoes,I think u could hv swung it around.Tapi takpe,Allah maha pemurah,rejeki ada di mana2 kalau rajin usaha.

    Congratulations!!!Eh,sapa itu Daryl Hall???


    Rgds,

    kna

    By Anonymous Anonymous, at 3:25 PM, December 22, 2006  

  • congrats Jo for a good job done....haha...rezeki anak2.

    By Blogger Kak Elle, at 10:05 PM, December 22, 2006  

  • Keep up ur good work!!

    Work hard pays off, InsyaAllah...

    By Blogger silversarina, at 1:49 AM, December 23, 2006  

  • Tahniah Jo-jo. Malam ni maklang & paklang belanja...kita celebrate ok???? Jangan tak datang!

    By Blogger maklang, at 7:40 AM, December 23, 2006  

  • chewah...senyum panjang over this looong weekend :)

    By Blogger Mama Rock, at 12:00 PM, December 23, 2006  

  • Phewwittt..

    By Blogger Arena, at 7:03 PM, December 23, 2006  

  • kna : Daryl Hall tu is another Viking residing here. From Gothenburg, (or sumthing liddat) Hv Been in this region for very long time. Part of legs is reporting to him.

    Care to celibate. Celebrate ?



    Kak Elle : Happy for the weekends laaa. Thanks.


    Luv-u-jordan : Thanks for dropping by. Baru nak going to the archive, bebudak dak nak rebut PC nii.

    Definitely be back for more nanti. I simply lurve Middle East. Last time kat Amman, mebbe 6 tahun dulu.

    By Blogger Jo Kontan, at 12:16 PM, December 25, 2006  

  • Mama : Rasa syiok virtually gituh ajer laa. Doesn't translate into real Mooolah (yet).



    Arena : Thanks.

    Awok tau dok, Sungai Isap dah Banjir dah Minggu nii. Rumah akak kawan (Sg Isap Perdana) nak masuk air takat buku lali.

    Pmatang Badork (hopefully) dok laaa Banjir..

    By Blogger Jo Kontan, at 12:21 PM, December 25, 2006  

Post a Comment

<< Home


www.flickr.com
topi jo's photos More of topi jo's photos
www.flickr.com
topi jo's photos part 2 More of topi jo's photos
 

Free Web Stats