Redakan 100
"Bila takder idea sebegini, koreklaa balik on a saved draft. Repe sikit-sikit and walllaaa ! click Publish Post. Bolehkaan. ..
Ni bukan meme/momo ke haper ?. Macam abah aku selalu cakap laa. Ni kira syiok-syiok. (Mebbe I blog about the whole concept of Syiok-syiok, later). SS to be exact. Syiok seniri.
Anyway, kalu korang, macam ada orang kat sini Jo boleh habis baca sampai seratus tuu, kira wookeh la. (Wookeh ajer Jo?. Sate 7-8 cucoks would be better kan ?)
Ingatkan susah sangat nak menghabiskan 100 nii. Taklah susah sangat. Tapi, tak jugak sekali phooot jer, sempatla, ser-malam, skip KoKo.."
1. Pemakan
2. Tidak cerewet
3. Sampai kenkadang tuu, asalkan Boleh ajer. Ni udah tuwon kat Afiqa
4. anak 5+
5. Slow reader
6. Slow driver
7. Suka gelak ketawa, tetapi bila kena ngan gu, macam hysterical.
8. Suka swimming
9. Tak boleh disuroh. Pantang, is more like it ?
10. Loner
11. Perasan , I have a sweet smile, murah rejeki kot
12. suka rambut pendek
13. Suka Technical Magazine
14. Very chirpy
15. Very ceria
16. Kenkadang Pemalu
17. Minat main badminton, basketball, futsal,. Tapi, hampeh, takdork skill
18. Udah tua berumor, udah dokk ghrok nak main lama lama
19. Sakit pinggang selalu
20. Happy driver
21. Can drive a long distance without stopping
22. Hate being inside plane
23. Takot dilambung air turbulence. Serious !!
24. Kalau suka sesuatu makanan tuu, akan makan makanan tuu sokmo
25. Sekarang tengah crazy about cheese.``
26. Suka bercakap
27. dan dicakapi
28. Suka berborak & diboraki...
29. Bila Mood baik suka menyakat Maam
30. Hate that SOB until today and mebbe until I die
31. Always berdoa semoga bahagia
32. Simply loves living
33. Suka tengok peel Pipa
34. Suka tengok Anne Perasan
35. Suka Arip’s questions
36. O M God !!, simply Loves money but not crazy about it
37. Bought a car for my father
38. Love to hear my father like the car.
39. Maam is my first love
40. Thinking I am very very lucky
41. and thinking I’m having it easy.
42. Sangatlah kembaang bontot kalau dipuji, wahh terok nii..
43. Perangai nii, # 42, rasanya udah diturunkan ker Arif. Nok wak guaner ?
44. Sometime crazy about my work
45. Sometime nak lepaak
46. Have a few very, very close friends.
47. Used to love toying a car. Now just subcon the whole works
48. Bila Maam membebel, terus menikus.
49. Have 7 sibling including me. All married except the last one. Going to be, mebbe next year.
50. Used to like photography.
51. And motorcycling, & still do. Mat Rempit
52. Kenkadang mudah lupa. My mum said nyanyok
53. No problem whatsoever to sleep, except in plane
54. Takot naik rollercoaster
55. Takot naik bot yang bergelora, mboh muntah
56. Suka bakar sampah
57. Can easily teruja with new things, new technology, new process, new everything
58. Have few nicknames ranges from White Horse to a General.
59. Quite good with direction
60. Dianugerahkan with good long term memory.
61. Mesti bangun malam untuk minum air
62. Kuat berpeluh
63. Tembam He he
64. Mata sepet.
65. Kalau kulit tak gelap, soheh ciner
66. Gene ciner, less facial and bodily hair
67. Honest, sometimes too honest
68. Proven, Rare ability to talk way out of saman
69. Kalau tak kenal, orang ingat sombong
70. Driven, when necessary
71. Not ambitious
72. Some bad habits, malulah nak citer
73. I do not smoke.
74. I do not drink
75. But I do take drugs, for my Gout, High Blood Pressure and Cholestrol.
76. Have Gout since 27 YO
77. No discipline when it comes to food
78. Sometime HBP
79. Was a tangkai Jering, still am. Siblings call me Sinkek
80. Tak suka menunggu
81. Tak suka lembab, okay, orang yang lembab. Slow
82. Sometime very decisive. Too decisive.
83. Love cycling
84. Lately, a tad sensitive. LB40 ?? Ptoiii...
85. Suka bertukang sikit sikit , tapi tak pandai, no skill
86. Pakai setokin bila tidur
87. Kain pelikat selalu kat rumah
88. Hate to be interrupted while speaking
89. Mostly, be nice to people
90. Aku anak Askar pencen
91. Aku anak Jaga pencen, and proud of it !!
92. dibesarkan di Kuantan dari 72
93. Orang balik kampung, aku balik taman
94. Orang makan durian kampun aku makan durian tunjuk
95. No4
96. Pak Teh
97. Bang Teh
98. Tok Teh, mebbe in 6 years time
99. Udah 8 tahun mengidam, & write down 80 kg, tap tak pernah kesampaian
100. Listen to all kind of noise & music etc.
Long eh ? Alaa, sekali phoooot jer.....



6 Comments:
suka nyakat bini ye.. walau apa pun wife sure sayang amat TJ..
By
Anonymous, at 1:10 PM, February 08, 2006
Jo. At long last! I should have been smart enough to guess your blogname. i tried getting through your profile but the blogname was not there. The i forgot about it. Yesterday when I received an e-mail dari ML, she story story.. then asked if I had read Jo's blog. Wow.. it reminded me of the search for your elusive blog which was futile.
Now, using my little intelligence, i made a wild guess at the name.. and hey presto, I'm here!
Thanks for your many visits Joe. I really appreciate them all.
Count
By
Count Byron, at 3:32 PM, February 09, 2006
TJ, hang lupa yang ke 101, taik idung masin. Yang ni lebih appropriate!!!. Yang kata singkik tu mild sangat....
Nanti Maklang pun nak start kompollah and nak sambut seruan Onde.
By
maklang, at 3:55 PM, February 09, 2006
Chirpy and ceria- that was what I described you earlier!. SO i am correct! Siapa kata gelap. Oklah tu.
Dah baik demam? Takper maam ada. Kim salam kat maam!
By
dith, at 4:36 PM, February 09, 2006
Onde : Speed reader, he he, I guessed so. :-)
Tak boleh disuruh tuu , I think it is global with the XY, well, men. Betul kar ?
Easy: Memang pun
Count : Whenever wonderful bloggers like you drop by, there are 3 things happen to me.
1.) Ya'll make My Month
2.) Bulu romer kat belakang nii mengerbang, bukan sebab PHSM ker, just mengerbang..
3.) I feel like I've made it in this blogsphere. Yeah !! I have made it.
Thanks a lot.
Maklang : Eh! Adalah. Lemme check # baper. Oh yer, singkek tuu milder version.. Eh! sapala nak ngaku.
DITH : BPReading yang bawah tuu udah glide down to 80. Kena rehat lagi. Maam is around.:-))
Sokmo kitaorang dok borok dah baca tuu.. dah baca nii..
By
Jo Kontan, at 5:14 PM, February 09, 2006
Thanks Joe. It makes my day too, to be called one of the wonderful bloggers, of which you are one.
Sememangnya kita semua ni berkongsi... ada org mirip kanan, ada ke tepi.. jadi as a community of bloggers we are bersaudara lah. Tak gitu Joe?
By
Count Byron, at 6:14 PM, February 09, 2006
Post a Comment
<< Home