Jo Kontan

Monday, February 26, 2007

6 Weirdos in Me.

"U tau tak,. I kena teg dengan Zack Gebenor Melor tuu. Lepas tuu si Mulan Saigon pun buat mender yang sama. I malu yeww.. Malunyer I nak cerita pekong kat dalam. Tapikan,. bila pikir lama2 tuu, rasa seronot jugalaa, kalau dah takder idea nak belog-membelog nii..

Nak nak , kalau terkeluar cerita2 tak senonoh. Walau-apa-pun, I tetap menyambut cabaran teg-menge-teg dalam dunia belog mem-belog nii.. "


(aperkena ko ni Jo ? aAmender ko makan? I meng-I nii)


1. I eat most things with no problem whatsoever. I have no taste maa.. I've said it before, for me, food is either good or very good. No Bad Tasting food. Once I had, for 4 straight days, sambal badjak (or is it sambal oelek ?) straight from the bottle, smothered on bread for breakfast, lunch and dinner. I was quite notorious with unedible (to the rest, but ok for me laa ) sambal fries as the main dish. Nyum Nyummm.


2. I have a penchant for smelling nasty things. Be it Dilla's poo, Ajim hanching-perghing-berlanaran, worn spenders & socks, my own ketiak, chagu, (stop Jo, stoppp..) The best part of it, Maam definitely cannot take it. He he. Yuck !. These smell bad though, but it makes me feel alive. ALIVEEE.. Hey,.IMHO, it makes live worth living.


3. First thing when I look at a person would be his/her hand. It gives me some sort of elevated sensations. Mild heady brew. I'm indifferent to Heavy on top / dahi licin / Ms. Jolie's lips, etcetera that normally would start to pump- it-up on other normal dudes. Weird dork ker biaser jer nii ? Erk, I think this is less weird than a dude who gets excited whenever he sees sleepy women.


4. I have a mild nail biting habits. Nothing severe. Nothing chronic. But, some of my gene-sharing fellas has a severe-chronic nail chewing daily fixes. We're not talking 'bout finger nails only. Toes, kulit lebihs, warts and what nots. Anything that's chewable. Eeeiiiii.. When I found out that Afiqa is developing the same habits (mild nail biting habits, that is), I chuckled. He he hee,. that's me and that's my dother.


5. I love singing, but alone or with some really close circles. This does not mean I can sing. But it does release some overheated pressures. It is my PRD ( Pressure Relief Device). He he.. 2 weeks back, when Pipa and Arip were going swimming, Arip was doing a sengau redention of Samson's K Terindah, I was just laugh my a** off. That's me (alright!) in him.


6. I don't do nose picking. I diggg.. Melombong would be the rite word. The thumb would be the best tool. I don't limit myself with only one tool. Jari telunjuk would be the best when you're alone and in early morning. The pinky would be suitable, when I need to be subtle in public..


Hmmm.. Takdork saper yang nak ditegkan. Oooh,. mebbe (kalau diaorang singgah sini laa) Mok Gemma, Arena, OO, Ubisetela, & AuntyN.

Yes ! AuntyN !!

Nii pun kira N3 dah terlambat keretapi dah nii..

Labels:

20 Comments:

  • what about cencalok spread on roti Gardenia.....???heard about it from my Cik Abang...and maklang rasa that was the first time ever, dengar cam tu...he..he...nak buat camana, weird camana pun adek ipar tetap adek iparkan...

    By Blogger maklang, at 2:25 PM, February 27, 2007  

  • Jo ni memang geli lah. Nama pun weird factor kan.

    By Blogger KakNi, at 2:42 PM, February 27, 2007  

  • En JoKontan, base dgr dan baca namamu yg glamer tu kat blog2 lain..blog MA dan ntah sape2...saje buang2 masa baca2...jadi since dah dapat u pnye blog link I dah add fav...lain kali bole dtg lagi...I pun dah kena tag U...

    By Anonymous Anonymous, at 2:49 PM, February 27, 2007  

  • This comment has been removed by the author.

    By Blogger Kak Elle, at 3:11 PM, February 27, 2007  

  • weird,weird mmg weird...hehe
    Jo I cook pecel ikan pari 2day and the aroma of the cekurrrrr fantastic:)
    sorry had to delete the above wrong entry.

    By Blogger Kak Elle, at 3:14 PM, February 27, 2007  

  • Jo : Hehehe, hari2 dok doa2 (hembus puh kiri puh kanan) mintak2 jangan ada orang nak tag AN. Isyy camna ni? weird ke AN ni. Nanti nak fikir2 sat no. Give me a bit of time to think in a weird way LOL!!

    By Blogger AuntyN, at 3:42 PM, February 27, 2007  

  • uk aloh mung...kawe dok leh buat tag ni sebab kawe punya weird habit lebih pada enam..guaner?


    hok hari tu yang 3 things tu, kawe doh buak tapi maleh do'oh nak post. tunggu bila tak dork idea lah kot..he he

    By Anonymous Anonymous, at 8:11 PM, February 27, 2007  

  • hmmm...hands? awat tak beitau awal2 kalau tak hari tu gi buat manicure dulu :)

    By Blogger Mama Rock, at 10:15 AM, February 28, 2007  

  • Jo,
    what would (will?) you rekomen kalau nak gi jenjalan kat ganu (chukai/kemaman area)?
    Thanks.

    By Blogger KakNi, at 2:51 PM, February 28, 2007  

  • oh oh oh.. ini pe-el en jo kita ghupe nye.. ish, ish, ish..

    By Blogger Mulan , at 4:16 PM, February 28, 2007  

  • aisey.. 3 orang tagged me on the same tag. bawak bersabar yer. nanti saya buat.

    By Blogger ubisetela, at 9:27 PM, February 28, 2007  

  • # 3 agak weird..kalau you tanya arah jalan, I kena tunjuk dengan isyarat mulut/kepala , tak berani nak tunjuk dengan tangan....:P

    By Blogger silversarina, at 9:39 PM, February 28, 2007  

  • Iskk..iskk..tak senonoh jugak ghupernya cik Jo kita ni hehehe....Boleh geng.:P

    p/s tumpang lalu Jo, nak tlg jawapkan Ahni.

    You gi ke Awana Kijal. Your kids will not want to come home anymore :P

    By Anonymous Anonymous, at 10:25 PM, February 28, 2007  

  • thanx MA, awana kijal - noted. (orang lain tulong jawab)

    weh jo brader, camni dok leh tanya makan apa sedap! somer pun sedapppppp...untung sis EZ masak apa pun jaalaaaaaaannnnn..

    kita baruuu buat ini tag jugak..kita kasik 20 lists tapi hok weird tu pilih sendirik.

    By Anonymous Anonymous, at 11:23 AM, March 01, 2007  

  • Gulp... dgn thumb?? muat ke?

    By Blogger Sya, at 11:45 AM, March 01, 2007  

  • Mlang :

    Cencalok spread on Gardenia. That's is OK, but not tooo much cencaloklaa. Naik BP.

    Gardenia with Tempoyak Spread. That's better..



    Ahni : Laa Geli..?Kita rasa biasa ajer.:-)



    Annam : Velkam velkam and vanakam. Thanks for dropping by.


    Kak Elle : Why aa ? Bila bau cekur nii rasa macam jamu. Bila rasa jamu nii, rasa macam kena sakit.. Pecel Ikan pari. Whoaaa..


    Aunty N : Take all of the time you need in the werld. Fun-fun. Tiasa paksaan dalam membelog.


    Mok Gemma : Bila aku nak tagging ko tuu. aku dok ingat definitely Mok Gemma has more. In fact, most of things are weird. But that is belog kaan.
    Kalau ngko buat, kira aku berjaya amatlaa. Berjaya amat mengtagging blogger fofular. :-) Yeay !!


    Mama : hari tuu tak perasan ker. Bila tunjuk kat orang tuu pakai muncong mulut ajer.Letak tangan atas meja,. curling in gituh.. :-)



    Ahni : Saya tak tau. Kalau saya area situh say ke rumah Maklang. But dun forget to try Sata Aziz Sata near Koler Kemamang. He he.


    MakAndeh punya idea tuu veliii guud.


    Ooo Mulan ; Kitaaa Serooopaaa.!



    Ubi : Dah 3 orang !! Kira kira Blogger Berwibawa nih.. Ku Tunggu dan Menunggguuuuuk..


    Rina Jordan : Ha ha haaaa. Just like mulan. In this sense,. ha ha ha. Kitaaaaa Seroooopaaa!!



    MA ! Gud idea tuu. Tuu pun ada yang dah sensor tuuu.. Anak sedara, bapak sedara. sepupu. dua pupu,.. baca. :-(



    OO : That's correct. Apa pun buat,. jalaaaaan. Tapikan ,ada masaalah kat situh. Tak tau mana satu yang sedap ?. Semua Jalan...



    Sya : (Jo in dazzling mood to explain)

    1. Rapat jari telunjuk dengan Thumb macam nak pial telinga orang

    2. Use you rite hand , please.

    3. Boh jari telunjuk atas kelopak hhidung. Boh thumb disebelah dalam sedikit.

    4. Tekan jari telunjuk supaya isi hidung dapat digaru dengan kuku thumb.

    5. Untuk kenikmatan yang sempurna ulangi # 4 dengan menggunakan kedua-dua belah tangan. Dan kedua-dua belah lubang hidung.

    6. Very Important !! Enjoyss bak kata Ella.

    Aiseyman, I dun believe I wrote that.

    By Blogger Jo Kontan, at 3:11 PM, March 01, 2007  

  • waduh tak terkata teman bila baca.. he he ehe

    By Blogger Sya, at 11:54 AM, March 03, 2007  

  • Sya : did you exactly follow the physical instructions. ? Kah kah kaaaaah.

    By Blogger Jo Kontan, at 12:08 PM, March 05, 2007  

  • Klakar you Jo!

    Suka nail biting & nose digging. Pastu suka tengok tangan orang.

    Pasai? Nak gigit kuku orang tu ker? And nak try test jari orang tu as alternative digger? Hahaha... sorry hah I merapu.

    You are such a good sport! Keep it up.

    By Blogger IBU, at 12:49 AM, March 11, 2007  

  • Bu Oh Buu !! :

    Shhhhhhh.... Dun say it out here. Seme orang tau kang. :-)

    By Blogger Jo Kontan, at 3:51 PM, March 12, 2007  

Post a Comment

<< Home


www.flickr.com
topi jo's photos More of topi jo's photos
www.flickr.com
topi jo's photos part 2 More of topi jo's photos
 

Free Web Stats