Role to Play
"Aku tak tahan lansung Nyut-nyut-nyut-nyut kali nii. Dalam pukul 3 aku terus cabot balik rumah. Telan 100mg Nimesulide 'Nidol' dan 2 bijik colchicine (sp?) terus tidorzzzzz.
Dengan harapan bila bangun tuu nyut-nyut -nyut tuu takder lagi laa.
Malam pulak cirit birit. Biasala, colchicine nii kalau overdose sikit selalu cam nii. Diet Jo Diet...."
"En Rahim, I just nak jumpa dia sekajaaaaap ajer.. Kalau u boleh, beritahulaa kat mana2 dia ada dalam pukul 5:30 tuu, I boleh datang mengadap. Kat mana-mana pun, I tak kesah. Outstation ker, Penang ker, Johor ke. I tak kesah. I boleh turun. He he, I pun boleh naik. All that I need, is just, nak jumpa dia dalam masa 15 miniiiit jer..." beriya-iya betul aku kali nii. Trying to settle the kemarok problem yang tak habis-habis niii.
"Tapi kalu boleh, biar Boss seorang ajer la. Sebabnya, I just nakkan dia punya advise dalam perkara nii. Takot nanti, kalau black & white tuu dah masuk, apa-apa nak tukar nanti susah bang.." Aku dengan bahasa yang paling halus yang aku boleh musterlaa.
"Okla Jo, nanti saya usahakan."
Selang 5 minit lepas perbualan tuu, En Rahim pun talipon.
" Ok set Jo. You datangla pukul 3:00 lepas Jumaat. Kita boleh squeeze in 15 minit. Boss..., dia sorang ajer..."
"Yes !!!" melompat aku dalam hati.
Sampai ajer 2:45, hari Jumaat aku udah terpacak kat boss punya opis, ready to pounce. Most of the things, aku traced back in my mind, check tuu, Done. Check ini, Done.
Masuk ajer dalam Board Room tuu aku dengan penuh confident, nampak gayanya semuanya akan berjalan lancar. I'm gonna have a wonderful weekend.....
Laaa, ramai pulak orang kat sini !!. Mana si Rahim kata haritu Boss sorang ajer. Puan Z GM Purchaser ada, Haji A Contract Boss ada, Haji Z Kejuruteraan punya Boss pun ada, Puan A Makcik Becok Corporate Lawyer diaorang pun ada. Kak A, PA boss yang sorang lagi tuu nak amek MOM pun dah ready kat situh..
Adooooooi!!! mampus aku kena titik nii...



6 Comments:
so? so? outcome nya cemana? Kena titik macam serai ke tak?
By
OOD, at 11:46 AM, March 29, 2006
Jo steady jo .
By
Anonymous, at 11:57 AM, March 29, 2006
kena tibai dengan boss satu hal. kalu boss aku berleter, macam nyamok dalam telinga tuh...sigh.
By
Lily G, at 4:26 PM, March 29, 2006
kawan aku kata kita kat bank nih macam hindu god..semua kena multitask..
that being the case, kena titik pun dari multiangle la jugak :)
By
atiza, at 5:05 PM, March 29, 2006
Jo,
I can imagine the scene, right from "Wakenabeb." Hahahahaha!!! Been there done that.
This is what we salesmeng hv to face. We have to have thick skin. We may not like it but IMHO,in the end our customer will respect us because we are not afraid to face the firing squad day in and day out. U can move on to another company and the goodwill will remain with u because they know ur boss is too chicken to face them.
Rgds,
kna
By
Anonymous, at 10:50 AM, March 30, 2006
Oody : Titik, tetap kena titik. I am paid to be titik-ed. Muka dan hati memang tebal.
But agree to their term and initiate pulling the contract, I am not.
Still ongoing process.. :-). Have yet flexing biceps yang melendut nii
anon : Jo memang steady sokmo. Tetapi kalu kena gertak tuu, kecot gak te***. ha ha
OO : Hah ! memang jadi serai masa tuu. Dua tiga jam gak nak recuperate back the hati terluka. 3 hari pulak nak recuperate gout lepas tuu.
Kak Pah : The problem is I am ALONE. There are 7 of them, and all of them are my customers. Rasa macam kena panggey kat dorm senior masa kat sekolah dulu.
But it is not over yet.... grrrr.
Lily : Ngko percaya tak, All these years boss tak pernah tibai aku..Habis kuat tone dia ada naik satu key ajer. It's the blardy customers yang selalu titik aku...
Tizzz: That's is interesting.. Yang mana satu,, err the Hindu God ?
AiA : Diaorang tak kasi tau the whole generals dah tunggu kita sorangsorang......
Kna : Tibai tetap tibai. Titik tetap titik. Tercalar jugak dihati dan perasaan. But come to think about it laterlaa, call me a sadist,(??). aku cherished gak that moment..enjoyed giteww..
One buddy advises me to seek higher authority in this. These buggers need some whipping..Bley kaa?
By
Jo Kontan, at 12:13 PM, March 30, 2006
Post a Comment
<< Home